مکتب القراء شهرستان محلات

فَاقْرَ‌ءُوا مَا تَیَسَّرَ‌ مِنَ الْقُرْ‌آن

مکتب القراء شهرستان محلات

فَاقْرَ‌ءُوا مَا تَیَسَّرَ‌ مِنَ الْقُرْ‌آن

مکتب القراء شهرستان محلات

این وبلاگ درجهت ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه هنر تلاوت فعالیت می کند و این وبلاگ زیر نظر سایت آوای قرآن و با آدرسwww.quranmp3قرار دارد

آخرین نظرات
نویسندگان
۱۹
مرداد ۹۴

در روایت آمده است: خانه هایى که در آنها تلاوت قرآن مى شود، «تُضِیئُ لاِءَهْلِ السَّمآءِ کَما یُضِیئُ النَّجْمُ [أَلْکُوکَبُ الدُّرِّىُّ] لاِءَهْلِ الاْءَرْضِ.»(1) چنان که ستاره یا ستاره ى درخشنده براى اهل زمین مى درخشد، براى آسمانیان مى درخشد. در گذشته صداى قرآن از منازل بلند مى شد. در حالات اصحاب سیّدالشهدا ـ علیه السّلام ـ در شب عاشورا آمده است: «لَهُمْ دَوِىٌّ کَدَوِىِّ النَّحْلِ.» زمزمه اى همانند صداى زنبور عسل داشتند.(2)
هم چنین آمده است که ایشان: «مَا بَیْنَ راکِعٍ وَ ساجِدٍ وَ قائِمٍ وَ قاعِدٍ.» در حالات مختلف:

برخى در رکوع و برخى در سجده و برخى ایستاده و بعضى نشسته [به عبادت و راز و نیاز و مناجات و انس با خدا مشغول بودند]. و در خطبه ى همّام در شمار ویژگى هاى متّقین آمده است:

«فَصافُّونَ أَقْدامَهُمْ یَتْلُونَ آیاتِ اللّه‏ِ آناءَ اللَّیْلِ و أَطْرافَ النَّهارِ.» مرتّب به نماز ایستاده و در لحظات شب در آغاز و پایان روز، آیات خدا را تلاوت مى کنند.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی